Lean konsulent – det er resulatatene som teller!

team-1523533__340

Hva er Lean?

Lean er en driftsstrategi som engasjerer teamet ditt til å skape flyteffektivitet for kunden som syns på bunnlinjen. Lean hjelper deg og din virksomhet med å jobbe smartere for å oppnå resultater og kontinuerlig forbedring. Lean-virksomheter opplever økt kundetilfredshet på grunn av høy fokus på kundens behov til kvalitet.

Lean kjennetegnes først og fremst av fem grunnleggende prinssipper:

• Spesifisert verdi ut fra kundenes perspektiv.(Hva er kunden villig til å betale for?)
  • Identifisere verdistrømmene (innsatsfaktorene vs. utbytte)
  • Skape flyt igjennom alle prosesser (reduserte gjennomløpstider)
  • Det er etterspørselen som skal igangsette og trekke varene gjennom produksjonen.(redusert kapitalbinding i delelager, mellomlager og ferdigvarelager)
  • Streve etter perfeksjon (det som gjøres i dag kan gjøres bedre i morgen)

Strategien handler også om lederutvikling hvor medarbeidere blir involvert og får medbestemmelse for å skape en forbedringskultur. Dette fører til økt motivasjon og forankring som er positivt for arbeidsmiljøet og reduserer sykefraværet.

Økt kvalitet oppnås ved å gjøre verdiskapende aktiviteter, forenkle prosesser, fjerne sløsing, variasjon og tidstyver.

Med kundens behov i fokus i alle aktiviteter og medarbeidere som blir involvert i forbedringer sammen med en stor verktøykasse, bidrar Lean til økt lønnsomhet!

Ønsker du å høre mer om hva vi kan hjelpe dere med i bedriften? Ta kontakt for et møte.

AAEAAQAAAAAAAAkKAAAAJDUxOWYwNzE3LWFlNjQtNDAxMC1hOGEzLWNlNTY4NTBlMzRmMQ